دسته‌بندی نشده

زیره کفش PU TPU تزریق

زیره کفش PU TPU تزریق

زیره کفش PU TPU تزریق نوعی از زیره کفش است که از ترکیب پلی یورتان‌های ترموپلاستیک و پلی یورتان ساخته می‌شود. این محصول نسبت به زیره‌هایی که فقط از جنس PU یا TPU ساخته می‌شوند مزیت و برترهایی دارد و به همین جهت از کیفیت بالاتری هم برخوردار است. این زیره‌ها در واقع زیره‌های دو لایه‌ای هستند که زیر لایه اصلی‌شان که از جنس ترموپلاستیک یورتانی است، یک لایه پولی یورتان تزریق می‌شود. می‌توان گفت که خواص زیره کفش PU TPU ترکیبی از خواص هر دو زیره PU و TOU است. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص این زیره کفش توضیحات بیشتری به شما بدهیم. همراه ما باشید.

تزریق زیره کفش چیست؟

زیره کفش جزو بخش‌های بااهمیت هر کفش است. گاهی زیبایی ظاهری زیره‌های کفش به قدری است که حتی خریدار را مجاب می‌کند که کفش را بخرد. زیره‌ کفش قسمت بیرونی کفش است که در ارتباط با زمین بوده و پا را در مقابل ضربه و آسیب محافظت می‌کند و علاوه بر این موجب دوام بیشتر کفش می‌شود. شما باید زیره کفشی را بخرید که کاملاً بادوام بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

اگر زیره کفشی که می‌خرید کیفیت خوبی نداشته باشد در نهایت کفش نیز کارایی چندانی نخواهد داشت چرا که یا دائماً پای شما را اذیت می‌کند و یا خیلی زود زیره‌اش خراب شده و از بین می‌رود. زیره‌های کفش از جنس‌های متفاوتی از هم تولید می‌شوند که دو مورد از آنها زیره PU و TPU است. با ترکیب این دو زیره با هم می‌توان زیره‌ای مقاوم و بادوام که ترکیبی از خواص هر دو زیره را دارد تولید کرد. امروزه در بسیاری از کفش‌ها به جای اینکه فقط از زیره PU یا TPU استفاده شود، از زیره کفش زیره کفش PU TPU استفاده می‌شود.

با این حال اگر قصد خرید زیره‌های کفش PU یا TPU را هم دارید، در این مطلب ما به طور کامل در مورد آنها صحبت می‌کنیم و ویژگی‌ها و مزایای آنها را ذکر خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

تعریف PU و TPU

در قبل گفتیم که زیره کفش PU TPU از ترکیب دو لایه PU و TPU تشکیل شده است. در ادامه قصد داریم هر یک از این لایه‌ها را توضیح داده و نکاتی مهم در رابطه با آنها را ذکر کنیم.

زیره کفش PU

زیره کفش از جنس PU تمام ویژگی¬های مورد نیاز برای یک زیره خوب را داراست. این زیره از قیمت مناسبی برخوردار است و دوام و راحتی بالایی نیز دارد. PU مخفف واژه Poly Urethane است. زیره¬هایی که از جنس پلی یورتان هستند از ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته می¬شوند. اگر می¬خواهید کفشی بخرید که دوام و ماندگاری بالایی داشته و بتوانید تا طولانی مدت از آن استفاده کنید، حتما کفشی با زیره پلی یورتان بخرید.

زیره کفش TPU

زیره‌های کفش TPU زیره‌هایی مقاوم در برابر سایش و لغزش هستند. این زیره‌ها از استحکام بالایی برخوردار بوده و انعطاف پذیری یکی از ویژگی‌های بارز آنهاست. این زیر‌ه‌ها به عنوان یک عایق خیلی خوب عمل کرده و مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارند. زیره کفش TPU معمولاً در ساخت کفش‌های ایمنی کاربرد دارد و می‌توان گفت که شفاف و بدون رنگ است. شما می‌توانید زیره کفش TPU را در رنگ‌های مختلفی در بازار بیابید چرا که به دلیل خاصیت شفاف و بدون رنگ بودنش می‌تواند هر رنگی را به خود بگیرد.

ویژگی‌های PU و TPU

اکنون که با تعریف زیره کفش PU و TPU آشنا شدید، تعریف کامل‌تری از زیره کفش زیره کفش PU TPU که ترکیبی از این دو زیره است دارید. اکنون می‌خواهیم ویژگی‌های بیشتری از زیره‌های پلی یورتان و پلی یورتان‌های ترموپلاستیک را بگوییم.

ویژگی‌های زیره کفش PU

از جمله ویژگی‌های زیره کفش پلی یورتانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی که نمی‌گذارد حرارت به پا منتقل شود
  • امکان شکستگی در شرایط سخت آن هم فقط با احتمال 10 درصد
  • قالب سازی راحت و آسان
  • جلوگیری از خستگی پا
  • مقاوم در برابر لغزش
  • قابلیت تحمل وزن بالا

ویژگی‌های زیره کفش TPU

از جمله ویژگی‌های زیره کفش TPU می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر پارگی و ترک خوردگی
  • مقاومت بالا در برابر روغن و مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر لغزش در سطوح ناهموار
  • ایجاد آلودگی زیست محیطی کمتر

زیره کفش PU TPU و کاربرد آن

همانطور که گفتیم این کفش ترکیبی از دو لایه PU و TPU است و به همین دلیل خواصی که هر دو لایه دارند را در خود جای داده است. این نوع زیره که معمولاً در تولید زیره‌هایی با رنگ‌های مختلف کاربرد دارد، در مقابل زیره PU و TPU از استحکام بیشتری برخوردار است و علاوه بر این انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارد.

این لایه‌ها نسبت به دو لایه پلی یورتان و پلی یورتان های ترموپلاستیک مقاومت بالایی در برابر سایش هم داشته و می‌تواند به گزینه خیلی خوبی برای استفاده به عنوان زیره کفش تبدیل شود. از این زیره کفش برای جلوگیری از سرخوردگی هم می‌توانید استفاده کنید. از آنجا که در ترکیب این زیره از ترموپلاستیک یورتانی هم استفاده شده پس قابلیت بیشتری در دمای پایین هم دارد و می‌توانید از کفش‌هایی که این زیره را دارند در دماهای پایین هم استفاده کنید.

به طور کل اگر می‌خواهید کفشی با زیره مناسب بخرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ زیره کفش PU TPU بروید. هر چند بهتر است که در قبل از خرید کفش به طور کامل در مورد بخش‌های مختلف آن از جمله زیره‌ها از فروشنده سوال پرسیده و مشاوره بگیرید اما به طور کلی بهتر است بدانید که زیره‌هایی مانند زیره کفش PU TPU گزینه‌ای بهتر در مقابل سایر زیره‌های کفش هستند.

گروه تولیدی کفش اندیشه، ساخت کفش با زیره کفش PU TPU

گروه تولیدی کفش اندیشه در زمینه ساخت کفش با زیره‌های PU و TPU فعالیت می‌کند. شما می‌توانید از طریق این مجموعه کفش‌هایی با زیره کفش PU TPU خریداری کنید. اگر سوالی در ذهن شما شکل گرفته که در این مقاله پاسخش را ندادیم، می‌توانید همین حالا با کارشناسان وب سایت گروه تولیدی کفش اندیشه تماس بگیرید تا آنها به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.